12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammedi Anlama – Test Çöz
12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammedi Anlama - Test Çöz
Tebrikler |
||
Testi Tamamladınız. |
||
Toplam Soru Sayısı |
: |
%%TOTAL%% |
Doğru Cevap Sayınız |
: |
%%SCORE%% |
Yanlış Cevap Sayınız |
: |
%%WRONG_ANSWERS%% |
Başarı Yüzdeniz |
: |
%%PERCENTAGE%% |
Öğretmen Görüşü |
: |
%%RATING%% |
Soru 1 |
“İçinizden Allah’ın lutfuna ve âhiret gününe umut bağlayanlar, Allah’ı çokça ananlar için hiç şüphe yok ki, Resûlullah’ta güzel bir örneklik vardır.” (Ahzab suresi, 21. ayet)
Bu ayette vurgulanan husus aşağıdakilerden hangisidir?
A | Mü’minler Allah’ı çok zikrederler. |
B | Hz. Muhammed güzel ahlaklıdır. |
C | inananlar için en güzel rehber Hz. Muhammed’dir. |
D | Allah’a kavuşmayı ummak ahirete imanın parçasıdır. |
E | İnsanların bir kısmı ahiretin varlığına inanmaktadır. |
Soru 2 |
Kelime olarak “Eski” anlamındaki kadîmin zıddı olup “haber” mânasına gelir. İslam düşüncesinde ise dar anlamıyla, Hz. Peygamber’in sözlerini ifade için kullanılır.
Bu kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A | Hadis |
B | Ayet |
C | İrfan |
D | Kelam |
E | Beyan |
Soru 3 |
A | Hadis ile sünnet aynı anlama gelir |
B | Hadis kavramı sünneti de içine alır. |
C | Sünnet İslam hukukunun ilk kaynağıdır. |
D | Sünnet kavramı hadisten daha kapsamlıdır |
E | Hadis kıssalarla sünnet ise Rasulullah’ın sözleriyle
ilgilidir. |
Soru 4 |
Resulullah buyurdu ki: “Kim kötü ve çirkin bir iş görürse onu eliyle düzeltsin; eğer buna gücü yetmiyorsa diliyle düzeltsin; buna da gücü yetmezse kalben karşı koysun. Bu da imanın asgari gereğidir.”
Aşağıdakilerden hangisi bu hadiste verilmek istenen mesajlardan biri değildir?
A | İnsan, kalbinde kötülükten yana olmamalıdır |
B | Islah etmede herkes gücü oranında yükümlüdür. |
C | Her kötülüğün düzeltilmesi kişilere bırakılmamalıdır. |
D | Toplumsal problemlere karşı duyarlılık imanın gere-
ğidir. |
E | İnsanlarla iletişim iyiliğe yönlendirme zemininde olmalıdır |
Soru 5 |
A | Marifet |
B | Sünnet |
C | Hüküm |
D | Tebliğ |
E | Ahlak |
Soru 6 |
A | Hüsnü zan |
B | Kutsî hadis |
C | Kavlî sünnet |
D | Karz-i hasen |
E | Takrirî sünnet |
Soru 7 |
İslam düşüncesinde Hz. Peygamberin sünneti fiilî, takrirî ve kavlî olmak üzere üçe ayrılmıştır.
Buna göre;
Rasulullah (sav), bazı emirlerini yerine getirmesi için ashabından birini görevli olarak yolladığı zaman, “Müjdeleyin, nefret ettirmeyin, kolaylaştırın, zorlaştırmayın!” buyururdu.
riveyeti,
I. Kavlî
II. Takrirî
III. Fiilî
sünnetten hangilerinin kapsamına girer?
A | Yalnız I. |
B | Yalnız II. |
C | Yalnız III. |
D | I. ve II. |
E | II. ve III. |
Soru 8 |
“Allah, bizden bir söz iştip onu işittiği gibi (başkasına) ulaştıran kişinin yüzünü ak etsin. Kendisine (bilgi) ulaştırılan nice kimseler vardır ki onu işiten (ve kendisine aktaran) kimseden daha kavrayışlıdır.”
Bu hadisten aşağıdaki sonuçların hangisine varılamaz?
A | Hadislerin aktarılmasında titiz davranılmalıdır |
B | Bir rivayetin Hz. Peygambere aidiyyeti araştırılmalıdır. |
C | Hadisler doğru ve eksiksiz anlaşılmamaya çalışılmalıdır |
D | Hadisler tam olarak anlaşılmadan başkasına aktarılmamalıdır |
E | Hadislerin aktarımında anlamı bızacak müdahaleden uzak durulmalıdır. |
Soru 9 |
A | Yol |
B | Huy |
C | Tavır |
D | Davranış |
E | Haber |
Soru 10 |
Hz. Peygamberin, “Ben namazı nasıl kılıyorsam; siz de öyle kılın.” buyurması ve namazın kılınışını göstermesi;
I. Kavlî
II. Takrirî
III. Fiilî
sünnetten hangilerinin kapsamına girer?
A | Yalnız I. |
B | Yalnız II. |
C | Yalnız III. |
D | I. ve III. |
E | II. ve III. |
Soru 11 |
Bir gün namaz vakti girdiğinde sahabeden biri abdest almak için su aramış fakat bulamamıştı. Bunun üzerine namazını teyemmüm yaparak kılmıştı. Daha sonra namaz vakti çıkmadan su bulmuş fakat namazını tekrar kılmaya gerek görmemiştir. Bu durumu Peygamberimize anlatıp görüşünü sormuş, o da “namazın tamamdır” demiştir.
Bu durum;
I. Kavlî
II. Takrirî
III. Fiilî
sünnetten hangilerine örnek gösterilebilir?
A | Yalnız I. |
B | Yalnız II. |
C | Yalnız III. |
D | I. ve II. |
E | II. ve III. |
Soru 12 |
A | Beyan görevlerinin olması |
B | İnsanlara rol-model olmaları |
C | İnsanlar arasından seçilmeleri |
D | Dinî ilkelerin ilk uygulayıcısı olmaları |
E | Örnek alınmalarının dini zorunluluk olması |
← |
Liste |
→ |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | Son |