12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammedi Anlama 3 – Test Çöz
12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammedi Anlama 3 - Test Çöz
Tebrikler |
||
Testi Tamamladınız. |
||
Toplam Soru Sayısı |
: |
%%TOTAL%% |
Doğru Cevap Sayınız |
: |
%%SCORE%% |
Yanlış Cevap Sayınız |
: |
%%WRONG_ANSWERS%% |
Başarı Yüzdeniz |
: |
%%PERCENTAGE%% |
Öğretmen Görüşü |
: |
%%RATING%% |
Soru 1 |
Hz. Peygamber “En faziletli amel hangisidir?” diye soranlara, “Annenin bakımını yapman, haccetmen, beş vakit namaz kılman” gibi farklı cevaplar vermiştir.
Bu farklılığın sebebi aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A | En faziletli amelin tartışmalı olması |
B | Soran kişilerin durumlarının farklılığı |
C | En faziletli amelle ilgili bir ölçütün bulunmaması |
D | Salih amellerin kişden kişye değişiklik göstermesi |
E | Salih amelin belirli bir davranış kalıbının olmaması |
Soru 2 |
Modern dönem Müslüman hadis araştırmacılarından bazıları Peygamberin sünneti için “Yaşayan Sünnet” kavramını kullanmaktadırlar.
Aşağıdakilerden hangisi bu kavramsallaştırmanın gerekçelerinden biri olamaz?
A | Günümüz için yeni sünnetler ihdas etmek |
B | Sünnetin evrensel boyutunu ön plana çıkarmak |
C | Sünnetin yerel ve evrensel boyutunu belirginleştirmek |
D | Sünnetin, Kur’an-ı Kerim’in bir pratiği olduğunu vurgulamak |
E | Sünnetin, modern yaşamda Müslümanlar için bir
model olmasını sağlamak |
Soru 3 |
A | Sünnet ve Kur’an, dinin birbirinden bağımsız iki kaynağıdır. |
B | Dinin anlaşılması ve uygulanmasında vazgeçilmez
öneme sahiptir. |
C | Art niyetli ve çıkarcı kimseler peygamber adına hadis uydurmuşlardır. |
D | Sünnet olarak aktarılan rivayet Kur’an-ı Kerim’deki
bir ayete aykırı olamaz |
E | Sünneti doğru anlamak, onun yerel ve evrensel niteliklerini ayırt etmeyi gerektirir. |
Soru 4 |
Bir adam,
- “Ey müminlerin annesi! Bize Allah’ın Resulünün ahlakından bahseder misin?” dedi. O da;
- “Sen hiç Kur’an okumuyor musun?” diye sordu. Adam,
-“Tabi ki okuyorum.” diye cevap verince Hz. Ayşe de;
-“Onun ahlakı, Kur’an (ahlakı) idi.” dedi.
Bu rivayetten Hz. Peygamberle ilgili aşağıdaki sonuçların hangisine ulaşılabilir?
A | Eşlerine çokça Kur’an okuduğuna |
B | Güzel ahlakının vahiyle başladığına |
C | Davranışlarını Kur’an-ı Kerim’e göre düzenlediğine |
D | Ahlakının nasıl olduğu bilgisinin yalnızca ailesinde olduğuna |
E | Peygamber olmadan önceki durumuyla ilgli bir bilgi bulunmadığına |
Soru 5 |
A | Taklit etmek geçici, örnek almak kalıcıdır. |
B | Taklit etmek yüzeysel, örnek almak samimidir |
C | Bilinç, taklit etmede pasif, örnek almada aktiftir |
D | Taklit etmek içe dönük, örnek almak dışa dönüktür |
E | Kur’an-ı Kerim’de taklit etmek müşriklerin, örnek almak Müslümanların vasfı olarak kullanılır. |
Soru 6 |
Hz. Peygamberin sünneti, Kur’an-ı Kerim’in hayata yansıması yönündedir. Hz. Peygamber bunu bazen uygulaması ile göstermiş, bazen de sözlü olarak açıklamıştır.
Bu durum Hz. Peygamberin aşağıdaki görevlerinden hangisiyle doğrudan ilgilidir?
A | Tebliğ |
B | Beyan |
C | Doğru olma |
D | Uyarma |
E | Müjdeleme |
Soru 7 |
• “Dediler ki: Bu nasıl peygamber! Yemek yiyor, çarşı- larda dolaşıyor. Ona bir melek indirilmeli ve kendisiyle birlikte o melek de uyarıcılık görevi yapmalı değil miydi?” (Furkân suresi, 7. ayet)
• “De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım. (Ne var ki) bana, ‘Sizin ilâhınız ancak bir tek ilâhtır.” diye vahyolunuyor...” (Kehf suresi, 110. ayet)
• “Herhangi bir beşer ile Allah’ın konuşması ancak vahiy ile yahut perde arkasından ya da bir elçi gönderip, izni ile, dilediğini vahyetmesi şeklinde olabilir...” (Şûrâ suresi, 51. ayet)
Bu ayetlerde vurgulanan ortak husus aşağıdakilerden hangisidir?
A | İnsanlara melek bir peygamber gönderilmediği |
B | Allah’ın, mesajlarını başka yollarla da iletebileceği |
C | Hz. Muhammed’in bir insan ve Allah’ın elçisi olduğu |
D | Hz. Muhammed’in diğer insanlar gibi bir insan olduğu |
E | Vahyin, Allah’ın insanla kurduğu bir iletişim yöntemi olduğu. |
Soru 8 |
“Ey iman edenler! Karşılıklı rızâya dayanan ticaret dışında, mallarınızı aranızda haksızlıkla yemeyin ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok merhametlidir.” (Nisa Suresi, 29. ayet)
Aşağıdaki hadislerden hangisi bu ayetin verdiği mesajla ilgili değildir?
A | “... Hile yapan bizden değildir.” |
B | “Bundan böyle alışveriş yaparken kandırmak yoktur.” |
C | “Allah’ın laneti rüşvet alan ve rüşvet verene olsun!’’ |
D | “.....Allah o namazlar sayesinde bütün hataları siler.” |
E | “Alışverişte yemin etmek ticaret malının bereketini
giderir.” |
Soru 9 |
• “...Kabe’yi haccetmek gücü yeten bütün insanların Allah’a karşı yerine getirmek zorunda oldukları bir görevdir...” (Al-i İmran suresi, 97. ayet)
• “Hac ile ilgili ibadetlerinizi benden öğrenin.” (Hadis-i şerif)
Bu ayet ve hadis birlikte düşünüldüğünde aşağıdakiler yargılardan hangisine varılamaz?
A | Kur’an hiçbir ibadetle ilgili ayrıntı vermemektedir |
B | Sünnet, ayetlerin doğru anlaşılması için zorunludur |
C | Sünnet, uygulamada Müslümanların birliğini temsil
eder. |
D | Peygamberin uygulamaları Kur’anı anlamak için
rehberdir. |
E | İbadetlerin nasıl yapılacağı peygamberin uygulaması olmadan bilinemez. |
Soru 10 |
Arkadaşlarıyla birlikte kıldıkları bir namaz esnasında terliklerini çıkartan Hz. Peygamber, cemaatin de terliklerini çıkardığını görünce onlara bu davranışlarının sebebini sormuş ve sırf kendisi yaptığı için yaptıklarını öğrenince, “Ben terliklerimde pislik olduğunu fark ettiğim için çıkarttım.” demiştir.
Buna göre Hz. Muhammed (sav.)’in sünnetiyle ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A | Bütün davranışları aynen yapılmalıdır |
B | Davranışın evrenselliği tespit edilmelidir |
C | Davranışın niçin yapıldığı araştırılmalıdır |
D | Tek ölçüt davranışın yapılış şekli olmamalıdır. |
E | Davranışın yerellik/evrensellik boyutuna bakılmalıdır |
← |
Liste |
→ |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |