12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dünya Hayatı ve Ahiret – Test Çöz
12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dünya Hayatı ve Ahiret - Test Çöz
Tebrikler |
||
Testi Tamamladınız. |
||
Toplam Soru Sayısı |
: |
%%TOTAL%% |
Doğru Cevap Sayınız |
: |
%%SCORE%% |
Yanlış Cevap Sayınız |
: |
%%WRONG_ANSWERS%% |
Başarı Yüzdeniz |
: |
%%PERCENTAGE%% |
Öğretmen Görüşü |
: |
%%RATING%% |
Soru 1 |
“Sizi sadece boş yere yarattığımızı ve sizin hakikaten huzurumuza geri getirilmeyeceğinizi mi sandınız?”(Mü’minun suresi, 115. ayet)
Bu ayete göre hayatın amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Salih amel |
B | Sorumluluk |
C | Mutlu olmak |
D | İlim öğrenmek |
E | Meslek sahibi olmak |
Soru 2 |
• “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat suresi, 56. ayet)
• “O, hanginizin daha güzel amel yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratandır. O, mutlak güç sahibidir,çok bağışlayandır.” (Mülk suresi, 2. ayet)
Bu ayetlerde vurgulanan ortak husus aşağıdakilerden hangisidir?
A | Yaratılış gayesinin imtihan olduğu |
B | Sabrın önemli bir duygu olduğu |
C | Cinlerin bir varlık türü olduğu |
D | İman ile salih amel birlikteliği |
E | Allah’ın bağışlayıcı olduğu |
Soru 3 |
“Şüphesiz, göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelişinde, insanlara yarar sağlayacak şeylerle denizde seyreden gemilerde, Allah’ın gökyüzünden indirip kendisiyle ölmüş toprağı dirilttiği yağmurda, yeryüzünde her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgârları ve gökle yer arasındaki emre amade bulutları evirip çevirmesinde elbette düşünen bir topluluk için deliller vardır.” (Bakara suresi, 164. ayet)
Bu ayette kainattaki olaylara dikkat çekilmesinin nedeni aşağıdakilerden hangisi olamaz?
A | Doğanın insana lütfedilmiş bir nimet olması |
B | Çevre kirliliği hakkında farkındalık oluşturma |
C | Doğadaki güzellik ve düzenin bir yaratıcıya işaret
etmesi |
D | Doğadaki düzenin insanda bir amaca yönelme duygusu oluşturması |
E | Doğanın oluşumu hakkında düşünme duygusunu
harekete geçirme |
Soru 4 |
“…Dünya ile benim misalim, bir ağacın altında gölgelenip sonra terk edip giden yolcunun misali gibidir.”
Bu hadiste verilen mesajlardan biri aşağıdakilerden hangisidir?
A | Dünya değersizdir. |
B | Dünya imtihan yeridir. |
C | İnsanın asıl yurdu ahirettir. |
D | Dünya kötülüklerle doludur. |
E | Dünyayı kazanmak için çalışmak gerekir. |
Soru 5 |
Kur’an-ı Kerim’e göre insanın varolma ile ilgili cevabını araştırması gereken soru aşağıdakilerden hangisidir?
A | Hangi mesleği yapacağım? |
B | Sağlığım nasıl olacak? |
C | Ne zaman öleceğim? |
D | Kiminle evleneceğim? |
E | Niçin yaratıldım? |
Soru 6 |
Bir tek şeye inanıyorum: İnsan ruhu ölümsüzdür, yok edilemezdir. Öte yakada hiçbir şey olmayabilir, bunun hiçbir önemi yok. Ölüm dediğimiz şey ölüm değil. Bir yeniden doğuş. Bir tırtıl koza olur. Sanırım ölümden sonra hayat var, insanın cesaretini kıran da bu. Kendimizi fişten çekilmiş bir telefon kablosu olarak görmek çok daha kolay olurdu. O zaman istediğiniz gibi yaşayabilirdiniz. Tanrı’nın hiçbir önemi olmazdı.(Andrei Tarkovski)
Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine ulaşılamaz?
A | Tanrı yoksa her şey serbesttir. |
B | İnsanların bedenleri yok olacaktır. |
C | Ölüm yok oluş değil, yeniden doğuştur. |
D | Hayatın bir amacı olması insanı sorumlu kılar. |
E | Modern dünyada tanrı düşüncesi savunulamaz. |
Soru 7 |
İslam inancına göre hayata anlam katan temel unsur aşağıdakilerden hangisidir?
A | Maddi refah |
B | Aile |
C | Allah’ın varlığı |
D | Kariyer |
E | Sağlık |
Soru 8 |
Aşağıdakilerden hangisi hayatın amacını kavramış Müslümanın yapacağı davranışlardan biri değildir?
A | Görgülü olmak |
B | Emanete riayet etmek |
C | Dünyaya aşırı bağlanmak |
D | Başkalarına maddi yardımda bulunmak |
E | İyilikte yardımlaşmak, kötülüğe karşı koymak |
Soru 9 |
“Şüphesiz Kârûn, Mûsâ’nın kavmindendi. Onlara karşı azgınlık etti. Biz ona, anahtarlarını (bile taşımak) güçlü bir topluluğa ağır gelecek hazineler verdik. Hani, kavmi kendisine şöyle demişti: “Böbürlenme! Çünkü Allah öbürlenip şımaranları sevmez. Allah’ın sana verdiği şeylerde ahiret yurdunu ara. Dünyadan da nasibini unutma. Allah’ın sana iyilik yaptığı gibi sen de iyilik yap ve yeryüzünde bozgunculuk isteme. Çünkü Allah bozguncuları sevmez.” ﴾Kasas suresi, 76 ve 77. ayetler﴿
Aşağıdakilerden hangisi bu ayetlerde verilmek istenen mesajlardan biri değildir?
A | İyiliğin karşılığı iyilik yapmaktır. |
B | Ahireti kazanmak için dünya işleri terk edilmelidir. |
C | Maddi zenginlik insanı kibir hastalığına sürükleyebilir. |
D | Dünya ve ahiret hakkında dengeli bir tavır geliştirilmelidir. |
E | Servetin tek elde toplanıp paylaşılmaması toplumda
sorunlar meydana getirir. |
Soru 10 |
“Bu dünyada kör olan kimse ahirette de kördür. Üstelik iyice yolunu şaşırmıştır.” (İsrâ suresi, 72. ayet)
Ayetteki “körlük” ile kastedilen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Bilgisizlik |
B | Yolunu bulamamak |
C | Görevlerini bilmemek |
D | İslam’a duyarsız kalmak |
E | Görme duyusunu yitirmek |
Soru 11 |
“O, yedi göğü tabaka tabaka yaratandır. Rahmân’ın yaratışında hiçbir uyumsuzluk göremezsin. Bir kere daha bak! Hiçbir çatlak (ve düzensizlik) görüyor musun? Sonra tekrar tekrar bak; bakışların (aradığı çatlak ve düzensizliği bulamayıp) âciz ve bitkin halde sana dönecektir.” (Mülk suresi, 3-4. ayetler)
Bu ayetlerde yaratılıştaki mükemmel düzen ve ahengin vurgulanmasının amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Estetik düşünceyi geliştirmek |
B | Astronominin temellerini oluşturmak |
C | Düzenin tasarlayıcısına dikkat çekmek |
D | Uzayın sonsuzluğunun verdiği kaygıyı gidermek |
E | Yaratılışın nasıllığı hakkında düşünülmesini sağlamak |
Soru 12 |
“Allah’a yönelen, ona ortak koşmayan kimseler olun. Kim Allah’a ortak koşarsa, sanki gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgâr onu uzak bir yere sürüklüyor gibidir.” (Hac suresi, 31. ayet)
Bu ayette kırmızı renkle gösterilen bölüm ile aşağıdakilerden hangisi kastedilmiş olamaz?
A | Bedensel hasarlar |
B | Psikolojik travmalar |
C | Ontolojik güvensizlik |
D | Batıl inanç saplantıları |
E | Düşünsel bunalımlar |
← |
Liste |
→ |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | Son |